Nog een week stage en dan naar het zuiden - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Chris Joosten - WaarBenJij.nu Nog een week stage en dan naar het zuiden - Reisverslag uit Hastings, Nieuw Zeeland van Chris Joosten - WaarBenJij.nu

Nog een week stage en dan naar het zuiden

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

14 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Hastings

De laatste week van mijn stage is alweer aangebroken. Komende week moet ik mijn stageverslag gaan afmaken en dan begint ook voor mij de vakantie. Ik ga zaterdag richting het zuider eiland voor een reis van bijna drie weken. Iedereen zegt dat het zuider eiland het mooiste is, dus ik ben benieuwd.

Zaterdag 5 juni heb ik het visitor center van Arataki Honey bezocht in Havenlock-North. Hier moest ik toch naartoe gaan met een vader die imker is. Bij het visitor center is beschreven hoe de bijen honing maken en hoe ze leven. Je kunt in de bijenkasten kijken die achter glas staan, honing proeven die gemaakt is van verschillende bloemen en er zijn veel verschillende honing producten te koop.

Zondag 6 juni heb ik voor het eerst in Nieuw-Zeeland naar het Nederlands elftal gekeken op het WK. In Nieuw-Zeeland was de wedstrijd ‘s morgens om 8 uur. De beleving van het WK is toch anders als je alleen voor de tv zit of met je vrienden in de kroeg. Maar dat heb ik wel een beetje meegekregen via Skype. Vervolgen ben ik naar de Otatara Pa geweest, dit was honderden jaren geleden een dorp waar de Maori’s leefde. Nu is het een kale berg met schapen, een aantal nagebouwde stadsmuren en borden waar op staat beschreven hoe het vroeger was.

Afgelopen weekend is Sander Peeters bij mij op bezoek geweest. Hij is vrijdag middag naar mijn stagebedrijf gegaan en heb hem daar een rondleiding gegeven. Maar er was niet zo veel te zien, omdat het seizoen voorbij is en er dus geen appels meer worden verwerkt. Vervolgens hebben we een rondje gelopen door het centrum Hastings. ´s avonds heb ik gekookt en hebben we een film gekeken.

Zaterdag 12 juni zijn we naar Te Mata Peak geweest, vanuit hier heb je een goed overzicht over de gehele regio. Vervolgens zijn we naar The National Aquarium geweest in Napier. Hier waren veel verschillende soorten vissen, haaien, schildpadden, maar ook kleine pinguïns en de kiwi.

Zondag hebben we minigolf gespeeld en ik heb gewonnen! Maar dat kwam waarschijnlijk omdat Sander te druk was met de puzzel op de scorelijst. Vervolgens hebben we een rondje gelopen over de plaatselijke rommelmarkt en koffie gedronken op het terras. Na de koffie zijn we naar het hoogste punt van Napier gelopen, vanuit hier kun je over de haven van Napier kijken (Bluff Hill Lookout). Na deze wandeling hebben we wat gegeten en daarna was het weer tijd voor Sander om naar huis te gaan.

  • 14 Juli 2014 - 11:41

    Go:

    Ha, Beste Chris,goede nacht, of als je al slaapt en dit over een aantal uren leest: morning! have a good day.
    en wij zitten aan de koffiepauze en nee, geen flaai er bij. want het is Maandag en miezerig weer. 't Miezelt dus. Ik ga toch zo meteen de petatte, mijn troetelbeestjes in den haof, eens uit de grond halen. Er waren veel nekse sjlekke. ze zijn grappig en apart om naar te kijken, maar toen ze gisteren mijn kaapse, bijna bloeiende zomerhyacinth vandalistisch te pakken hadden genomen, werd ik pas echt kwaad. en nu vernietig ik ze op humane manier, snelle dood, geen lijden (meer info t.z.t. mondeling). Fantastische foto's Chris. Een en al betovering. Men zou bijna vergeten dat daar ook gewoon gewerkt en gezorgd wordt! We zijn heel blij voor je, dat je je stageperiode in de vrije tijd zo goed gebruikt. En daardoor neem je ons ook een beetje mee naar nw zealand. mijn dochter nummer 3 stuurde me een week geleden foto's van een sneeuwlandschap op het Zuidereiland en van een besneeuwd treinstation. Ja, het is winter bij jou. Heel veel goeds en toi toi toi van ons.
    Hojje! van Go en Wie, 14 july 11.39 u.
    p.s. Mie wacht met smart op je! (o.a.om de krulhazelaar te komen snoeien, hihi!). hojje! Go en Wie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 5497

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 08 Augustus 2014

Stage Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: